A szöveg ereje

Manapság mindent le lehet generáltatni. De vajon van ereje ezeknek a szövegeknek az olvasó számára? A sok kulcsszó. a marketingszövegek és keresőoptimalizálás mellett marad esély arra, hogy valóban meggyőzzük a vásárlóinkat, ügyfeleinket?

Miért nem helyettesíthető a szövegírás a mesterséges intelligenciával?

Ehhez a blogbejegyzésemhez nem használok semmiféle kulcsszókeresést, sem internetes kutatást, de mesterséges intelligencia által javasolt kifejezéseket, mondatokat se. A tudat nélküli, programozott algoritmusok másodpercek töredéke alatt kutatnak át ezernyi honlapot a megfelelő szavakat keresve. Szeretném, ha ez a blogbejegyzésem nem a Google-nak szólna, hanem azokhoz az emberekhez, akiket meg szeretnénk szólítani a honlapunkon keresztül.

Tudunk-e még újat mondani az internet korában, ahol minden információ egy másodperc alatt eljut hozzánk?

Ha a válasz erre igen lenne, akkor a mai vállakozások csupán töredék része tudna megélni a jelen gazdasági helyzetben. Egyrészt manapság nem olcsó a tárhelybérlés, az információközlés az interneten. A változó jogszabályok, törvények, gyakorlatok és technológiák minden verzióját felesleges tárolni, nem költséghatékony a fenntartásuk. Ugyanakkor érdemes megfontolni, hogy az információ robbanásszerű növekedése és az azonnali elérhetőség ellenére a minőség és az eredetiség még mindig kiemelkedő fontosságú. Az internet hatalmas adattengerében az információ túltelítetté válik, és a felhasználók gyakran elvesznek a tartalomfluktuációban.

Ami jó az embernek, az jó a Google keresőnek is?

Az egyik honlapkészítés közben rábukkantam az egyik konkurencia honlapjára. A webdesign régimódi, egyszerű stílusból állt, nem voltak benne animációk, kiugró kulcsszavak. Mégis, a Google egy rangos helyre pozícionálja a szóban forgó honlapot évek óta. Akinek készítettem a honlapot, jó barátságban áll az illetővel, és szóba került köztük a honlap. A honlaptulajdonos elmondta, ő nem tanult marketinget, nincs SEO szakértője, nem végzett kutatást. Egyszerűen ennyit tett: Kitette a honlapra mindazt, amit tudott. Közérthetően leírta a szükséges szakszavakat, jogszabályokat, hogy mivel foglalkozik és hogy miben tud segíteni. Több évtizedes szakmai tapasztalata elég volt, hogy a Google-lal elhitesse, kiemelkedő abban, amit csinál. Végeredményben a Google is így működik: szeretné azokat az oldalakat előbbre pozícionálni, amivel úgy érzi, a legtöbbet segíthet az embereknek.

Nem elég az oldalra csábítani a látogatót, ott is kell tartani!

Az első hely a Google keresőben még nem elég a sikerhez. Ahhoz, hogy a látogató szívesen böngéssze a weboldalunkat, szép és harmonikus stílus, érdekes szövegek, releváns információk elengedhetetlenül szükségesek. Az érdekes és releváns szövegek olyanok, mint a mágnesek az interneten. Az emberek keresik a tartalmat, amely értékes, meggyőző és szórakoztató. Az informatív és jól strukturált szövegek segíthetnek az olvasóknak megtalálni, amit keresnek, és elkötelezni őket az oldal tartalma iránt. A reklámszövegek, a markingfogások és a jól hangzó főcímek sokszor már egysíkúnak és unalmasnak hangzanak.

Számít az emberi szó!

Egy generált szövegből hiányzik az érzelem, a finomabb stílusjegyek, pedig ezek lehelnek életet egy szövegbe. Ahhoz, hogy közelebb kerüljünk az íróhoz, és az író az olvasóhoz, egyedi hang, érzelmi összhang és stílus szükséges, ezt egy gépi algoritmus nehezen tudja utánozni. Természetesen utánozhatná például Dougles Adams: Galaxis útikalauz stopposoknak című művének stílusát. Hiszen a forma egyszerű: Teljesen ellentmondásos, abszurd jellemzőkkel ellátott tevékenységek, illetve tárgyak. Leírhatná, hogy "douglas adams-i hangulatban suhanunk tovább az internet szöveges hullámain", de képtelen lenne kitalálni valami egyedit, például "szomorúan sóhajtott fel a ChatGPT a laptop mögül, mikor tizedjére sem értette meg az ifjú SoseLeszKémikus Sándor a tömegszámítást". A nyelv, a beszéd örökre az ember igazi csodája marad. Művelnünk kell annak érdekében, hogy fentmaradjon, hogy tovább élhessen. Utánozni lehet, újraalkotni azonban nem.